"Ne kösd le képzeleted szárnyait! Merj repülni, és merj örülni az agyadban megszülető minden bizarr, lángoló gondolatnak!"

2012. augusztus 11., szombat

Coelho 8 tippje

Jelentem, újra kedvenc írót avatunk. Pontosabban egy már eddig is kedvenc írót avatunk kedvencé megint. A héten elolvastam Coelho 11 percét... kétszer. :D A pasi még mindig zseniális és nem értem, hogy eddig miért csak két könyvét olvastam. Úgyhogy most szorgos munkába kezdek begyűjteni a többi történetét is. Ráadásul pont a napokban tett ki a blogjára néhány tippet, hogy ő mit gondol az írásról, úgyhogy én meg lefordítottam. (Az angolom nem a legjobb az elismerem, de azért én próbálkoztam)


A magabiztosságról: Nem tudod eladni a következő könyved, hogyha alábecsülöd, amit kiadtak. Légy büszke arra, amid van!

A bizalomról: Bízz az olvasóidban, ne próbáld a dolgokat pontosan leírni! Adj meg egy utat és ők majd elképzelik a saját fantáziájukkal.

A tudásról: A semmiből nem tudsz valamit csinálni. Mikor írsz egy könyved, használd az eszed!

A kritikáról: Az írók tetszeni akarnak a társaiknak, szeretnék ha elismernék őket. Ezt felejtsd el! Kit érdekel? Inkább azzal foglalkozz, hogy megmutasd a lelked, és ne más írók tetszésével.

A jegyzetelésről: Ha jegyzeteket akarsz el vagy veszve. El fogod határolni magad a érzéseidtől és elfelejtesz élni. Megfigyelő leszel, nem pedig egy élő ember. Felejtsd el, hogy leírod a fontos ötleteidet, ami nem az már nincs is az eszedben.

A kutatásról: Ha túlterheled a könyved egy csomó tudományos dologgal, te is és az olvasóid is unatkozni fogtok. A könyv nem az, amiben megmutathatod, hogy milyen intelligens vagy. A könyv az, amiben megmutathatod a lelked.

Az írásról: Írok egy könyvek, mert írni akarok. Ez a mondat az, ami a végsőkig elvisz téged.

A stílusról: Ne bonyolítsd a történetleírást! Csak mesélj egy jó sztorit és az varázslatos lesz. Látom, hogy az emberek mennyit görcsölnek a stíluson, hogy különböző módon írják le ugyanazt a dolgot. Ez olyan, mint a divat. A stílus egy ruha, de ez a ruha nem mondhatja meg, hogy mi legyen belül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése