"Ne kösd le képzeleted szárnyait! Merj repülni, és merj örülni az agyadban megszülető minden bizarr, lángoló gondolatnak!"

2012. július 18., szerda

Írói tanácsok

Most egy kicsit rá vagyok kattanva Meg Cabot írásaira és találtam tőle pár jó tanácsot kezdő íróknak. Szóval gondoltam kiteszem ide, hogy bármikor el tudjam olvasni és ti is.

1. Olyan sztorikat írj, amikhez kedved van. Ha te magad nem szereted, amit írsz, akkor más sem fogja szeretni.

2. Ne mondd el senkinek, hogy író akarsz lenni, mert mindenki lebeszél majd, és arra biztat, hogy biztonságosabb foglalkozást válassz.

3. Nem vagy százdolláros bankjegy; így nem mindenki fog szeretni... téged vagy a regényedet. Ne szívd mellre, ha elutasítanak.

4. Ha leállsz az írással, és nem tudod folytatni, akkor valami baj lehet a sztorival. Pihenj pár napot, tedd félre az egészet egy időre. Lehet, hogy majd ő jön vissza hozzád.

5. Ne nagyon erőltesd, hogy egy bizonyos korban már publikálnod kell. Én is csak harmincévesen kezdtem, és látod, egész jól megvagyok.

6. Mindig írj. Mindig küldd el kiadóknak, amit írtál. Ne várj válaszra, hanem rögtön kezdj el újra írni, aztán azt is küldd el! Ha állandóan írsz és elküldöd, amit írsz (bár közben azért élni se felejts el), előbb-utóbb csak ráharap valaki!

7. Manapság már nem lehet publikálni ügynök nélkül. Megéri a pénzt, amit belefektetsz.

8. És mindenekfölött jól nyisd ki a füledet. Ha hihető dialógusokat akarsz írni, hallgasd, hogyan beszélnek az emberek körülötted - aztán próbáld meg utánozni őket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése